TU Delft op 43e plaats in THE Reputation Ranking

Nieuws - 16 november 2022 - Webredactie Communication

In de Times Higer Education World Reputation Ranking 2022 die vandaag is verschenen, staat de TU Delft op positie 43. Vergeleken met andere universiteiten in Europa staat de TU Delft op de 10de plaats, in Nederland op de 1ste.

Reputatie

De resultaten zijn gebaseerd op enquĂŞtes die zijn uitgezet bij vooraanstaande academici waarbij gevraagd wordt maximaal 15 universiteiten te noemen die in hun ervaring excelleren op het gebied van onderwijs en onderzoek. Deze input word ook gebruikt in de World University Ranking en de Subject Rankings van Times Higher Education.

“The most powerful global university brands”

De lijst wordt gepresenteerd als de lijst met â€śthe most powerful global university brands”, er worden (voorheen nog 100 en nu) slechts 200 posities vergeven.

Verschillende ranglijsten

Ranglijsten zoals deze zijn voor universiteiten vooral van belang voor het aantrekken van internationaal talent, omdat ze door internationale studenten en wetenschappers veel geraadpleegd worden. De ranglijsten van THE horen, samen met de Shanghai-ranking en de QS-ranking, bij de toonaangevende universiteitsranglijsten in de wereld. Elk van deze ranglijsten is net even anders samengesteld en heeft zijn eigen voordelen en beperkingen.