Verhoog de betrouwbaarheid van rankings door je mening te delen

Nieuws - 16 februari 2024

De TU Delft heeft een goede reputatie, niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland en verschillende bronnen bevestigen dat. Times Higher Education (THE) publiceert jaarlijks een reputatie ranking; een prestigieuze lijst met universiteiten die wereldwijd de beste reputatie hebben. De TU Delft staat op plaats 40 in deze lijst.

Ook in andere internationale rankings speelt reputatie een belangrijke rol. In de THE World University Ranking en de Quacquarelli Symonds (QS) World University Ranking bepalen reputatie-indicatoren een groot deel van de score. In de THE ranking wordt een derde en in de QS ranking maar liefst de helft van de score bepaalt door reputatie, waarvan 40% door academische reputatie en 10% door werkgever reputatie.

Wil je weten hoe de TU Delft er voor staat in de rankings? Kijk dan op onze website.

Geef je mening

Heb je zelf ook een mening over top universiteiten in binnen en buitenland en wil je de betrouwbaarheid de rankings verhogen door je mening te delen? Dan komt dat goed uit, beide organisaties zetten namelijk jaarlijks enquêtes uit om de reputatie van universiteiten te kunnen beoordelen. Het zou kunnen dan je een uitnodiging ontvangt om deel te nemen in een dergelijk enquête.

THE verstuurt uitnodigingen op invitation only basis, deze wordt verstuurd van TimesHigherEducation@surveys.elsevier.com, houd dus je mailbox in de gaten.

Geef je op voor de QS Global Academic Survey als je werkzaam in een academische omgeving Geef je op voor de QS Global Employer Survey als je werkt met afgestudeerden