220 resultaten

06 april 2020

TU Delft sluit zich aan bij International Universities Climate Alliance

Deze week is de International Universities Climate Alliance (‘Climate Alliance’) opgericht. Meer dan 40 universiteiten van over de hele wereld gaan samenwerken op het gebied van klimaatverandering.

12 maart 2020

De modder in om de natuur te helpen

Wekenlang stond PhD-student Lodewijk de Vet in de modder om over bodemdieren te leren en metingen te verrichten. Hij wil de Ooster- en Westerschelde beter begrijpen om de ecologie een handje te helpen en tegelijkertijd ons land te beschermen tegen zeespiegelstijging. Zijn begrip van deze gebieden lag aan de basis van de suppleties op de Roggenplaat die inmiddels door Natuurmonumenten en Rijkswaterstaat zijn gedaan.

26 februari 2020

Klimaatarboretum TU Delft

Op woensdag 18 maart, Nationale Boomfeestdag, wordt het eerste klimaatarboretum geopend op de TU Delft.

25 februari 2020

TU Delft Climate Institute offers travel support for negative emissions intern program

The climate institute at TU Delft would like to take up the challenge to develop scientific knowledge, scientific tools and technological solutions necessary for reversing the increase in atmospheric emissions.

20 februari 2020

Energie krijgen van urine

Pies en plas wekken niet alleen vieze gezichten op, maar ook elektriciteit. Niels van Linden werkt momenteel aan een technologie voor het produceren van stroom uit stedelijk en industrieel restwater. Hiermee hoopt hij een energieneutraal zuiveringssysteem te ontwikkelen.