220 resultaten

20 juni 2023

Klimaatverandering als spel - Comenius Grant voor Laura Cipriani

Met haar voorstel ‘Klimaatverandering als spel. (Mede)ontwerpen met kinderen aan het landschap van de toekomst’ heeft Laura Cipriani de prestigieuze Comenius Grant 2023 gewonnen. Met deze beurs kan zij haar visie op onderwijsinnovatie in de praktijk brengen.

19 juni 2023

Golven dempen met 50.000 rubberen grassprieten

Dimitris Dermentzoglou, promovendus Coastal Engineering, werkt aan kustbescherming met kwelders, een veelbelovende natuurlijke oplossing. In het Waterlab van de TU Delft bootst hij de vegetatie van kwelders na. Kwelders kunnen een duurzamer alternatief zijn dan het traditioneel ophogen van dijken.

12 juni 2023

Humans of TU Delft: Luis Cutz turns waste into energy

How waste is accelerating the green energy transition. (Article Delta June 5th, 2023)

23 mei 2023

Proeftuin WaterStraat van TU Delft en Hoogheemraadschap van Delfland bestaat 5 jaar

The recent news is abundantly clear: severe weather, yellow code alerts, and water damage in large parts of the country. Due to climate change, we can expect more heat and drought, but also more rainfall in a short period of time.

22 mei 2023

TU Delft monitort biodiversiteit voor groene TU Delft Campus

Maandag 22 mei 2023, tijdens de Dag van de Biodiversiteit, start TU Delft een samenwerking met Waarneming.nl om de TU Delft Campus te vergroenen en te versterken. Groenbeheerder René Hoonhout en beleidsmedewerker EcoCampus Tim Tabak gaven rondleidingen aan studenten en medewerkers om samen planten, dieren en organismen op de campus te ontdekken en vast te leggen. De monitoring van de biodiversiteit is een belangrijk onderdeel van de duurzaamheidsambitie om in 2030 CO2-neutraal, klimaatadaptief en circulair te zijn met aandacht voor verbetering van de biodiversiteit en leefkwaliteit. René Hoonhout: “We gaan steeds meer toe naar een natuurinclusief groenbeheer. Door regelmatig waarnemingen te doen kunnen we meten of dit bijdraagt aan een betere biodiversiteit.”