221 resultaten

10 mei 2023

Seed funding toegekend voor serious game om stadsbewoners te betrekken bij klimaatactie

Lisa Scholten ontvangt Seed funding van het TU Delft Climate Action Programme voor het project: 'Evaluating an educational serious game to engage urban residents in behaviour change for large scale climate action'.

01 mei 2023

Delft Subsurface Urban Energy Lab versterkt met geothermische bron op de campus

Wat bijna 20 jaar geleden werd geboren als een enthousiast plan van een aantal studenten Applied Earth Sciences wordt nu werkelijkheid: deze zomer wordt gestart met de aanleg van een geothermische bron op de campus van de TU Delft die over een aantal jaren de gebouwen van de campus zal verwarmen. Het consortium achter het project Geothermie Delft heeft deze week het besluit genomen om de benodigde investering te doen om de aardwarmtebron te realiseren en het onderzoeksprogramma te starten.

01 mei 2023

Koninklijke onderscheiding voor Herman Russchenberg

Herman Russchenberg, hoogleraar Geoscience and Remote Sensing bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG) en TU Delft Pro Vice Rector for Climate Action, werd in de gemeente Leiden benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau.

06 april 2023

De kust verandert niet alleen door wind en golven, maar ook door mensen

Onze kust beschermt ons voor het water, het is noodzakelijk om het zand vast te houden en de dynamische processen te begrijpen. Natuurlijke invloeden zoals wind en golven veranderen de kustlijn voortdurend. Een ander belangrijk proces dat de kustlijn beïnvloedt, wordt vaak over het hoofd gezien: menselijk handelen. Om dit te onderzoeken ontvangt Roderik Lindenbergh van de TU Delft een subsidie vanuit het Open Technologieprogramma van het NWO voor het project AdaptCoast.

27 maart 2023

De energietransitie voor de luchtvaart realiseren

In zijn intreerede als hoogleraar ‘Sustainable Aircraft Propulsion’ zal Arvind Gangoli Rao het recht van mensen verdedigen om omhoog te klimmen op de transportladder én uitleggen hoe hij het klimaateffect dat dit veroorzaakt wil verminderen: door de energietransitie in de luchtvaart te realiseren. De inaugurele rede van Gangoli Rao vindt op 31 maart om 15.00 uur plaats in Delft. De rede zal ook live en als opname online beschikbaar zijn.