Nieuws & Agenda

03 september 2019

Aad Correljé op Energiepodium.nl over de energietransitie

Vrije keuze voor energieconsument belemmert de energietransitie, stelt Aad Correljé. De energiemarkt vraagt om een voorspelbare consumentvraag.

22 augustus 2019

Tweede plaats voor waterstof racewagen TU Delft

De door Delftse studenten ontwikkelde Forze VIII heeft dit weekend als eerste waterstof racewagen ooit een officiële race met een podiumplaats bekroond.

12 augustus 2019

Andrea Ramirez Ramirez op Engineersonline over Duurzame energiebronnen

Als ons land in 2050 CO2-neutraal wil zijn, moet chemiesector zijn traditionele grondstoffen en energiebronnen tijdig vervangen door duurzame varianten. TU Delft energiewetenschapper Andrea Ramirez Ramirez inventariseerde hoe zogenaamde ‘negatieve-emissietechnologieën' hun koolstofvoetafdruk bepalen. Ramirez: "Er is veel aandacht voor technieken die meer broeikasgassen verbruiken dan dat ze uitstoten, en daarmee een ‘negatieve emissie' hebben. Maar vanwege de grote verschillen in de beoordeling van de koolstofvoetafdruk lopen we het risico dat we tijd verspillen aan technologieën die in de praktijk onbedoeld een netto toename in broeikasgassen kunnen veroorzaken.

29 juli 2019

TU Delft studenten grijpen net naast titel tijdens wereldkampioenschap energiezuinig bouwen

Het MOR team is zondag 28 juli tweede geworden tijdens de Solar Decathlon Europe 2019.

22 juli 2019

Rubicon-financiering voor Davood Farhadi Machekposhti

NWO kent zestien onlangs gepromoveerde onderzoekers een Rubicon-financiering toe. Binnen faculteit 3mE is Davood Farhadi Machekposhti, onderzoeker bij de afdeling Precision and Microsystems Engineering, de gelukkige ontvanger van de Rubicon.