Nieuws & Agenda

15 maart 2018

Scholen als Energieambassade in de wijk: living labs en energy challenges

Scholen kunnen een belangrijke rol spelen in het versnellen van de energietransitie. Het concept is eenvoudig: in een integrale aanpak wordt het onderwijs verrijkt met onderwerpen als duurzaamheid, energiebesparing en het ontwikkelen van ’21st century skills’. De leerlingen worden actief in het verduurzamen van hun school en van de wijk eromheen.

12 maart 2018

TU Delft Launches Solar Energy Potential Website

The Dutch Photovoltaic Energy Portal 2.0 (PVP 2.0) offers the most comprehensive overview of the potential for utilization of solar energy in the Netherlands so far.

02 maart 2018

Windenergie: kosten verder omlaag

Ondanks de recente groei is er nog steeds veel ruimte voor kostenreductie in windenergie. Dat stelt prof.dr. Simon Watson in zijn intreerede aan de TU Delft op vrijdag 2 maart.

15 februari 2018

Aad Correljé op BNR Nieuwsradio over Aardgas

Het Duitse energiebedrijf EWE stopt twee jaar eerder met het importeren van gas uit Groningen. De snellere afbouw kan Groningen in de loop van volgend jaar al 1,7 miljard kuub gas per jaar schelen. Energiedeskundige Aad Correljé van de TU Delft zegt dat landen als Duitsland en Frankrijk al langer anticiperen op een verminderde gasproductie in Groningen.

09 februari 2018

Aad Correljé op Energiepodium.nl over aardgas

Aad Correljé over ‘Groningen' als probleem voor de Nederlandse beschaving als geheel