Nieuws & Agenda

21 mei 2019

Internationaal onderzoek naar koolstofarme scheepvaarttechnologieën officieel van start

Deze maand is het Interreg 2 Zeeën-project “Implementation of Ship hybridisation (ISHY)” van start gegaan tijdens een officiële kick-off meeting van Interreg 2 Seas en Haven Oostende. In dit project werkt de TU Delft (Maritime and Transport Technology), onder leiding van professor Rudy Negenborn, samen met 15 partners uit Frankrijk, Engeland, Nederland en Vlaanderen aan pilotprojecten voor de implementatie van concrete toepassingen van hybride en waterstoftechnologieën in schepen.

17 mei 2019

Vliegende start voor BTIC

Meer regie en bundeling van kennisontwikkeling, opschaling van innovaties en verhoging arbeidsproductiviteit in de ontwerp-, bouw- en technieksector. Dat zijn de centrale begrippen die ten grondslag liggen aan het Bouw en Techniek Innovatie Centrum.

16 mei 2019

Delftse studenten onthullen extreem zuinige waterstofauto met autonome software

Op 15 mei onthulde het Eco-Runner Team Delft de Eco-Runner 9, een waterstofauto die, omgerekend naar benzine, een equivalent van 4000 kilometer op 1 liter benzine moet behalen.

14 mei 2019

Effectief Nederlands klimaatbeleid heeft structurele financiering klimaatmonitoring nodig

Opiniestuk: Nederland dreigt de boot te missen bij Europese meetprogramma’s voor het klimaat, zoals de ontwikkeling van de nieuwe satellietmissies of internationale meetnetwerken.

29 april 2019

Delfts studententeam gaat op vloeibaar waterstof vliegen

AeroDelft is bezig met het ontwikkelen van het allereerste bemande vliegtuig ter wereld dat aangedreven wordt door vloeibaar waterstof.