Fitting in’ at TU Delft: A Workshop on Intercultural Awareness

Door Grant Penny, Nayantara Thomas, en Sjoerd Zoeteman.

06 oktober 2022 14:30 t/m 16:00 - Locatie: TU Delft Library - Orange Room - Door: Study Climate Programme | Zet in mijn agenda

We introduceren de theorie van Hofstede over culturele dimensies en gebruiken deze theorie voor een discussie/brainstormactiviteit. Deze activiteit wordt uitgevoerd in groepen van 4 of 5 personen. Elke groep krijgt een fictieve student uit een bepaald land toegewezen. Met de culturele dimensies van Hofstede in het achterhoofd, wordt de groepen gevraagd om na te denken over de problemen die hun fictieve student zou kunnen ondervinden in verschillende situaties in universiteiten in Nederland. Bijvoorbeeld: Een docent geeft je vriend een hoger cijfer voor werk van een vergelijkbaar niveau. Hoe zou je als persoon uit [X cultuur] deze situatie aanpakken? Het doel van de workshop is om:

• meer bewustzijn te creëren voor culturele verschillen.
  • een denkkader te introduceren om culturele verschillen te benaderen
  • culturele verschillen uit de dagelijks praktijk te bespreken.

Doelgroep
Iedereen die geïnteresseerd is in het verkennen van de uitdagingen waar internationale studenten mee kampen in Nederland en specifiek aan de TU Delft (studenten, medewerkers, alumni en mensen die niet betrokken zijn bij TU Delft).

Soort Evenement

Eten en/of Drinken
Niet voorzien.

Aanmeldingslink
Klik hier om je aan te melden.

Toegankelijkheid
Toegankelijk voor iedereen. Klik hier voor meer informatie

Taal

Grant Penny