De eHealth-interventie geschikt maken voor de doelgroep

Dit thema behandelt manieren om ervoor te zorgen dat de doelgroep de eHealth-interventie ook daadwerkelijk kan gebruiken.

Leefwereld van gebruiker

✘ Werkt niet

De interventie sluit onvoldoende aan bij de behoeften van de doelgroep

De meeste mensen uit de  doelgroep hebben andere prioriteiten dan deelname aan eHealth-interventies. Hierdoor zullen ze deze waarschijnlijk niet altijd op de juiste manier gebruiken.

 Werkt wel

sluit aan bij de belevingswereld en behoeften van de doelgroep

Wanneer de eHealth-interventie aansluit bij de behoeften, wensen en routines van de doelgroep, is de kans op succesvol gebruik groter.

Gebruikers perspectief

eHealth interesse

"Ik heb geen zin om mij druk te maken over mijn gezondheid. Misschien is het wel lekker makkelijk zoals ik leef" - Karin

Middelen van de gebruiker

✘ Werkt niet

Gebrek aan financiële middelen bij de doelgroep

Niet iedereen in de doelgroep heeft de  financiële middelen om de eHealth-interventie te kunnen blijven gebruiken.

 Werkt wel

Maak eHealth devices beschikbaar voor de doelgroep

Wanneer de doelgroep een eHealth-device, zoals een smartphone, tot haar beschikking krijgt, heeft ze direct toegang tot de interventie.