News and agenda

14 juni 2021

Geeske Langejans in diverse media

03 juni 2021

Materiaalkundigen slaan handen ineen in strijd tegen corrosie

Nieuwe manieren vinden om metaaloppervlakken te beschermen tegen corrosie. Dit is het doel van corrosie-onderzoekers Peyman Taheri, Yaiza Gonzalez-Garcia en professor Arjan Mol van de Afdeling Materials Science and Engineering. Samen met 11 partners uit 7 verschillende landen bundelen zij hun krachten om de ontwikkeling en productie van corrosie werende coating technologieën te verduurzamen en te versnellen.

18 mei 2021

‘Cohesion researchers’ unravel the mystery of hydrogen effects on materials

Steel pipelines can become brittle due to hydrogen and can therefore break. Fascinated by this urgent problem, Carey Walters (MTT), Othon Moultos (P&E) and Poulumi Dey (MSE) joined forces and turned to the cohesion programme to work on this together.

09 maart 2021

Liselore Tissen: nieuwe ‘Face of Science’

Vandaag maakte de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) de twaalf nieuwe ‘Faces of Science’ bekend. Liselore Tissen, promovenda bij de afdeling Materials Science and Engineering en deeltijd bij de Universiteit Leiden, is een van de nieuwe twaalf gezichten.

08 december 2020

Miguel Bessa en Richard Norte ontvangen Interstellar Initiatives Grant

Miguel Bessa en Richard Norte ontvingen deze maand de Interstellar Initiatives Grant van het Limitless Space Institute. Zij ontvingen de Award voor hun onderzoek ‘Origami Photonic Crystal Sails with Machine Learning’, dat zich richt op de vraag hoe machine learning kan worden ingezet om nanotechnologie te optimaliseren op een manier die met conventionele, intuïtieve technieken moeilijk haalbaar is.

30 november 2020

Arjan Mol in diverse media

18 november 2020

A Mechanism for Designing High-Entropy Alloys with improved Magnetic Properties

12 november 2020

Warmte efficiënter omgezet in elektriciteit door te sleutelen aan nanostructuur

Delftse materiaalwetenschappers hebben ontdekt dat de energieopbrengst uit warmte efficiënter kan, door aanpassingen te doen in de nanostructuur van het thermo-elektrische materiaal. Hun artikel is onlangs gepubliceerd in Nano Energy.

05 november 2020

Multi-Material Additive Manufacturing Program is the winner of HiTMaT 2020

The team, coordinated by Dr. Vera Popovich from MSE, TU Delft and in close collaboration with M2i, University of Twente, GKN Fokker and Beamler is the winner of HTSM High Tech Materials Call 2020.