Latest News

28 juni 2021

Benoeming eerste chef d'emission: TU Delft juicht sportieve klimaatactie toe

Drievoudig wereldkampioen zeilen Marcelien de Koning is aangesteld als eerste ‘chef de emission’ ter wereld. NOC*NSF wil daarmee werk maken van de verduurzaming van de sport én de samenleving. “Een uitstekende idee”, vindt professor Andy van den Dobbelsteen, Coördinator Duurzaamheid TU Delft. TU Delft werkt al lange tijd samen met NOC*NSF en helpt als eerste kennispartij NOC*NSF en de chef de emission met kennis op het gebied van duurzaamheid.

02 maart 2021

Meetsysteem van laserstralen en heliumbellen helpt topschaatsers in jacht op goud

Met het meetsysteem ‘Ring of Fire’ analyseerden TU Delft, NOC*NSF, KNSB en Innovatielab Thialf Nederlandse topschaatsers. Het meetsysteem is vorige week in Heerenveen gebruikt om luchtweerstand rondom bewegende schaatsers te meten en zichtbaar te maken.

02 november 2020

TU Delft Sports Engineering Institute is a Certified Partner of SportInnovator

Sports Engineering Institute is therefore part of the SportInnovator network, the sports innovation network in the Netherlands.

16 juni 2020

Bondscoach van onze waterkampioenen vaart straks in net zo'n schone boot als zijn sporters

Zeilen en surfen zijn misschien wel de schoonste sporten ter wereld. Maar de coach vaart er met een vervuilende boot naast. Tot nu. De motor van de boot van bondscoach Jaap Zielhuis kan nu op waterstof varen.

12 juni 2020

Fietsonderzoek is de scepsis voorbij

Hij staat bekend als dé fietsonderzoeker. Een onderwerp dat soms wat scepsis oproept in wetenschappelijke kringen. Maar inmiddels zijn de vruchten van het onderzoek onmiskenbaar, niet alleen qua fundamentele kennis maar ook in praktische zin. Zo werd afgelopen jaar de steer assist gelanceerd om het stijgend aantal ongevallen met fietsers tegen te gaan.

Upcoming Events