News & In the media

573 resultaten

18 juli 2023

Bert van Wee op BNR over Capaciteitsproblemen op het spoor en de invloed van reizende studenten

Door minder studenten met de trein te laten reizen kun je de capaciteitsproblemen op het spoor flink verminderen.

06 juli 2023

Naomi van der Linden krijgt NWO financiering toegekend voor ‘Nurse Intention study’

Naomi van der Linden is een van de 61 onderzoekers die financiering heeft gekregen vanuit de SGW Open Competitie XS van NWO. Dit zijn subsidies van maximaal € 50.000, bedoeld om veelbelovende ideeën, vernieuwende en risicovolle initiatieven binnen de Sociale en Geesteswetenschappen (SGW) mogelijk te maken. Met het onderzoeksproject Nurse Intention study wil Van der Linden een methode ontwikkelen om de "intentie om te blijven" van verpleegkundigen op te nemen in economische evaluaties van interventies in de gezondheidszorg.

26 juni 2023

Angelo Vermeulen op NPO Radio1 over Leven op Mars

De NASA test hoe het is om een jaar lang op Mars te leven door een aantal astronauten een jaar lang op te sluiten in een nagebootste mars-omgeving. Compleet gebouwd door middel van 3D printers gaat de mars-simulatie vandaag van start. Niet voor het eerst, vertelt kunstenaar en onderzoeker aan de TU-Delft Angelo Vermeulen.

22 juni 2023

Rolf van Wegberg in het AD over bankfraude

Het begint meestal met een geloofwaardig appbericht, zielig mailtje of een verontrustend telefoontje: cybercriminelen worden steeds gewiekster om je geld afhandig te maken. Rolf van Wegberg zet uiteen welke vormen van cybercrime zijn en wat je er zelf tegen kan doen.

22 juni 2023

Wijnand Veeneman in diverse media over open toegang op het spoornetwerk

Volgens Wijnand Veeneman kunnen nieuwe aanbieders van internationale treinreizen interessant zijn voor reizigers. Veeneman ziet het als een positieve ontwikkeling dat zoveel partijen willen meedingen: "Een paar jaar geleden was de internationale trein nog ten dode opgeschreven. Concurrentie kan goed zijn voor de reiziger, met meer variatie en aanbod."