Frank Schrama ontvangt Williams Award

Nieuws - 06 november 2018 - Webredactie 3mE

Frank Schrama, promovendus bij de afdeling Materials Science and Engineering, ontving de Williams Award voor zijn paper ‘Sulphur removal in Ironmaking and oxygen steelmaking’ van de IOM3 (Institute of Materials, Minerals and Mining) en de Steel Society and Materials Science and Technology Division. De award werd overhandigd door Martin Cox, president van the British Institute of Materials, Minerals and Mining. Schrama combineert in zijn onderzoek de kennis en know-how van de staalindustrie, leveranciers en de wetenschap.

Lees hier ‘Sulphur removal in Ironmaking and oxygen steelmaking’

De coauteurs zijn  Dr. Elisabeth M. Beunder (Tata Steel), Bart van den Berg (Danieli Corus), Dr. Yongxiang Yang en Professor emeritus Rob Boom van de afdeling Materials Science and Engineering. Frank Schrama is promovendus bij de MPRR groep van Dr. Yang en werkt voltijd als principal researcher bij de R&D afdeling van Tata Steel in IJmuiden.

Williams Award
De Williams Award wordt toegekend aan het meest succesvolle onderzoek op het gebied van de bewerking en gebruik van ijzer en staal. Uit alle publicaties die op dit gebied in de afgelopen twee jaar gepubliceerd zijn kozen de redacteurs van Ironmaking & Steelmaking and Materials Science and Technology de paper van Schrama als winnaar. Lees hier meer.