Terugbrengen van ‘no shows’ bij ticketuren en in de fitness

Nieuws - 24 november 2020 - Communication

X gaat bij alle ticketuren en in de fitness werken met een no-show-beleid. Dit houdt in dat niet komen opdagen voor je gemaakte reservering straks niet meer vrijblijvend is. Ben je niet in de gelegenheid om te komen, dan dien je de reservering tenminste 1 uur (60 minuten) voor de activiteit te annuleren. Hiermee komt jouw plek tijdig vrij voor een andere deelnemer, dat wel zo solidair is. Meld je je niet op tijd af, dan hangen hier consequenties aan. Niet meteen bij de eerste keer, maar wel als dit vaker gebeurt. De precieze spelregels worden binnenkort bekend gemaakt.

Waarom is dit zo belangrijk?
Bij X willen we zoveel mogelijk studenten gebruik laten maken van ons aanbod. Hier spelen wij constant op in door ruimtes multifunctioneel in te zetten, populaire ticketuren vaker aan te bieden, het rooster te optimaliseren en door nieuw aanbod toe te voegen. Wij zijn ons er ook van bewust dat sommige tijdsloten nog altijd snel vol zitten. Zeker nu er vanwege de coronacrisis minder mogelijkheden zijn. Dit heeft als gevolg dat we vaker deelnemers moeten teleurstellen. Daarnaast constateren we met regelmaat dat studenten die wel een plek hebben gereserveerd uiteindelijk niet komen opdagen. Dit is natuurlijk uiterst vervelend: deze ‘lege plekken’ geven we graag aan andere gemotiveerde studenten.

Hoe zorg je ervoor dat je je tijdig uitschrijft?
Bij elke reservering ontvang je een bevestiging van ons per e-mail. In deze e-mail is een link opgenomen die verwijst naar ‘Go to my bookings’ in onze webshop, waar alle huidige reserveringen worden weergegeven. Selecteer het item waarvoor je je wilt uitschrijven en klik op ‘Cancel’. Mocht je onverwacht tegen problemen aanlopen bij het uitschrijven, kun je altijd contact opnemen met onze hosts via de gebruikelijke kanalen.