Open Education Ambassador Award voor Timon Idema

Nieuws - 08 maart 2023 - Communication TNW

Ter gelegenheid van de Open Education Week 2023 heeft Timon Idema op 7 maart een Open Education Ambassador Award ontvangen. Samen met zeven andere docenten van de TU Delft kreeg Idema de onderscheiding aangeboden als erkenning voor zijn inzet om kennis en lesmateriaal openlijk te delen met de wereld.

Willem van Valkenburg (links) en Timon Idema (rechts). Foto door TU Delft Global Initiative

Timon Idema ontving de onderscheiding voor zijn bijdrage aan open onderwijs in verschillende vormen, waaronder het vrij toegankelijke boek Mechanics and Relativity en de Massive Open Online Courses (MOOC) Pre-University Physics. Daarnaast werd Idema geprezen voor zijn constante enthousiasme om andere collega's te betrekken bij open onderwijs. Zo heeft hij zich bijvoorbeeld ingezet om open lesmateriaal voor de opleiding Nanobiologie te ontwikkelen en werkt hij aan een project om interactieve tekstboeken TU Delft breed beschikbaar te maken.

De acht docenten ontvingen de prijs uit handen van Willem van Valkenburg, Executive Director van TU Delft Extension School for Continuing Education. De uitreiking vond plaats in het Teaching Lab in aanwezigheid van collega's, decanen en directeuren onderwijs.
Lees de bekendmaking van de TU Delft Extension School

Als docent van de faculteit TNW kun je contact opnemen met het Onderwijsteam wanneer je graag meer informatie ontvangt over open onderwijs, of om ondersteuning aan te vragen bij de ontwikkeling van (open) lesmateriaal: Education-AS@tudelft.nl

Associate Professor

Timon Idema