Laatste Nieuws

876 resultaten

02 juni 2023

TU Delft vraagt aandacht voor breed aanbod Lifelong Learning

Een betere samenleving opbouwen is de missie van de universiteit in de context van Wetenschap, Techniek en Ontwerp. Dat is waar TU Delft voor staat. Meer aandacht voor Lifelong Learning (LLL) past binnen deze ambitie: het bieden van kwalitatieve en toegankelijke onderwijs aan professionals.

30 mei 2023

Guinness Wereldrecordpoging pipetteren door studenten Nanobiologie

Op zaterdag 3 juni vindt de Guinness Wereldrecordpoging pipetteren plaats. Met deze poging willen studenten Nanobiologie van het Erasmus MC en TU Delft een vermelding krijgen in het Guinness World Records-boek, door minimaal 250 mensen binnen 5 minuten te laten pipetteren: vloeistof opzuigen en verplaatsen met een pipet.

25 mei 2023

Sportclub als living lab: innovatie en technologie voor toekomstbestendige verenigingen

Innovatie is essentieel voor sportclubs in Nederland om toekomstbestendig te blijven. Veel sportclubs kampen met uitdagingen als grote concurrentie, hoge energieprijzen, terugloop van bestuursleden en verouderde faciliteiten.

23 mei 2023

Proeftuin WaterStraat van TU Delft en Hoogheemraadschap van Delfland bestaat 5 jaar

The recent news is abundantly clear: severe weather, yellow code alerts, and water damage in large parts of the country. Due to climate change, we can expect more heat and drought, but also more rainfall in a short period of time.

22 mei 2023

TU Delft monitort biodiversiteit voor groene TU Delft Campus

Maandag 22 mei 2023, tijdens de Dag van de Biodiversiteit, start TU Delft een samenwerking met Waarneming.nl om de TU Delft Campus te vergroenen en te versterken. Groenbeheerder René Hoonhout en beleidsmedewerker EcoCampus Tim Tabak gaven rondleidingen aan studenten en medewerkers om samen planten, dieren en organismen op de campus te ontdekken en vast te leggen. De monitoring van de biodiversiteit is een belangrijk onderdeel van de duurzaamheidsambitie om in 2030 CO2-neutraal, klimaatadaptief en circulair te zijn met aandacht voor verbetering van de biodiversiteit en leefkwaliteit. René Hoonhout: “We gaan steeds meer toe naar een natuurinclusief groenbeheer. Door regelmatig waarnemingen te doen kunnen we meten of dit bijdraagt aan een betere biodiversiteit.”

15 mei 2023

Manon van Beek benoemd tot lid Raad van Toezicht TU Delft

08 mei 2023

TU Delft zet in op batterij van de toekomst

Een belangrijke uitdaging in de energietransitie is het efficiënt en flexibel opslaan én transporteren van hernieuwbare energie. Batterijen spelen daarin een belangrijke rol. Maar toch is er nog veel onderzoek en innovatie nodig. Om dat te stimuleren, lanceert TU Delft – donderdag 11 mei 2023 – e4BatteryDelft: een gloednieuw platform dat kijkt naar het elektrochemisch opslaan van hernieuwbare energie – met respect voor de wereld om ons heen, op een manier dat het betaalbaar is en ook nog eens volledig Europees.

04 mei 2023

Een doorbraak die zonnepanelen beter maakt dan ooit tevoren

Zonne-energie is de goedkoopste en meest toegankelijke vorm van energie. En nu wordt het efficiënter dan ooit.

26 april 2023

Koninklijke onderscheiding voor vier Delftse hoogleraren

Professoren Marileen Dogterom, Herman Russchenberg, Jilt Sietsma en Peter Vink zijn op 26 april 2023 geëerd met een Koninklijke onderscheiding.

24 april 2023

Innovatiedistrict Delft impuls voor welvaart en innovatie

Het Innovatiedistrict Delft gaat een positieve bijdrage leveren aan de grote maatschappelijke uitdagingen die ook in de regio en stad voelbaar zijn.