Andy van den Dobbelsteen verkozen tot MVO-Manager van het Jaar 2023

Nieuws - 10 oktober 2023 - Sustainbility Project

Van 1000 kandidaten, naar drie genomineerden. Van een pitch in het Flint Theater in Amersfoort, naar de titel. Op 10 oktober, de Dag van de Duurzaamheid, is Andy van den Dobbelsteen - Duurzaamheid Coördinator aan de Technische Universiteit Delft - gekozen tot MVO-Manager van het Jaar 2023.

In 2030 wil TU Delft volledig COneutraal, klimaatadapatief en circulair opereren, met aandacht voor de leefkwaliteit en biodiversiteit. “Practise what you teach and preach. Klimaatverandering gaat harder dan voorspeld, dus ik heb onze duurzaamheidsdoelen gesteld op 2030, ver genoeg om veranderingen in gang te kunnen zetten, dichtbij genoeg om urgentie te voelen”, vertelt Andy in zijn pitch.

Ingenieurs van de toekomst

Elk jaar weer levert de TU Delft vierduizend ingenieurs en vierhonderd technische doctoren af aan de maatschappij. “Met de juiste kennis en creativiteit kunnen al deze mensen helpen de klimaatcrisis, grondstoffencrisis en biodiversiteitscrisis op te lossen’, vertelt Andy. Zo stelt TU Delft haar campus open om de krachten van de Delftse ingenieurs te bundelen, en samen te werken met overheden en het bedrijfsleven voor duurzaamheid in de breedste zin. Van energiebesparing, circulair inkopen en duurzaam bouwen, tot het vergroenen van de campus en het stimuleren van gedragsverandering van onze TU-gemeenschap.

Wij hebben de technische kennis voor duurzame innovaties en als universiteit kunnen we die testen op de campus.

Andy van den Dobbelsteen

MVO-manager van het Jaar Verkiezing

Tijdens het evenement op 10 oktober pitchen de genomineerden, Mark Groot Wassing – Director Sustainability & Innovation van Royal Auping, Marthijn Junggeburth – Manager Sustainability Royal Swinkels Family Brewers, wat hen de MVO-manager van het Jaar 2023 maakt.

De ‘MVO-manager van het Jaar’-verkiezing is in 2012 opgericht door Folkert van der Molen. Met de verkiezing worden MVO-managers in Nederland erkent voor hun inspanningen en resultaten binnen het maatschappelijk verantwoord ondernemen bij hun eigen bedrijf of organisatie.

Benieuwd naar de onderbouwing van de vakjury? Lees dan het artikel van Duurzaam-ondernemen.nl.