Nieuws & Agenda

16 oktober 2023

Alliander and the PowerWeb Institute strengthen and expand collaborations

On 13 October 2023 Alliander and the TU Delft Powerweb Institute signed a letter of intent to collaboratively foster innovation to find intelligent solutions that will accelerate the energy transition and contribute to a more sustainable and greener world.

16 oktober 2023

Samenwerkende windturbines voor de meest duurzame toekomst

Zo goedkoop en op enig moment zoveel mogelijk energie uit elke afzonderlijke windturbine, dat is het oude korte-termijn denken. Maar wat we voor een klimaatneutraal en energie-onafhankelijk Europa nodig hebben, is de meest duurzame windenergie op de lange termijn, met meewegen van alle kosten en aspecten – dus ook sociaal en milieu. Hier draait de windpark flow control room van de toekomst om.

12 oktober 2023

Groen Gedoe de Podcast

11 oktober 2023

PowerWeb 10th Annual Conference

The Faculty of Mechanical Engineering at TU Delft successfully organised the Annual PowerWeb Conference on September 27th, 2023, with a specific focus on the theme "Optimizing Today's Energy System for a Better Tomorrow."

28 september 2023

The Sky is the Limit: De wetenschap en het potentieel van vliegende windparken

"Er zijn op dit moment allerlei technologische, economische, ecologische en sociale uitdagingen die de ontwikkeling van offshore windenergie tegenhouden. Om deze op te lossen en het volledig potentieel van offshore windenergie te kunnen gebruiken, moeten we overschakelen op duurzame windenergie." Dit is de boodschap van Carlos Simao Ferreira in zijn intreerede als hoogleraar Wind Energy Science aan de TU Delft.