News & In the media

569 resultaten

12 februari 2024

Tatiana Filatova, Ignasi Cortés Arbués en Theodoros Chatzivasileiadis over de kosten van zeespiegelstijging

Ignasi Cortés Arbués, Theodoros Chatzivasileiadis, Tatiana Filatova and colleagues modelled the potential economic impacts of sea level rises for 271 European regions by 2100.

08 februari 2024

Hoe sociale wetenschappen kunnen bijdragen aan een eerlijker energietransitie

'Mensen die rond een testlocatie voor vliegerenergie in Duitsland wonen ervaren daarvan dezelfde geluids-, milieu- en veiligheidseffecten als van het dichtstbijzijnde reguliere windmolenpark. Het vliegersysteem scoort wel beter op visuele effecten.' Dit zijn de belangrijkste conclusies van een vernieuwend onderzoek naar de sociale gevolgen van vliegerenergie door promovenda Helena Schmidt van de TU Delft, in samenwerking met de Medical School Hamburg.

05 februari 2024

Onderzoek Rolf van Wegberg genomineerd voor Klokhuis Wetenschapsprijs

Het onderzoek van cybercrime onderzoeker Rolf van Wegberg is genomineerd voor de Klokhuis Wetenschapsprijs 2024. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een onderzoek dat interessant én relevant is voor kinderen van 9 tot 12 jaar. met als doel om een breed en jong publiek bekend te maken met wetenschap.

01 februari 2024

Rolf van Wegberg bij NOS over drugshandel via Telegram

Drugscriminelen kunnen op chatapp Telegram ongestoord hun gang gaan. In openbare chatgroepen met duizenden leden worden bij elkaar miljoenen berichten geplaatst waarin softdrugs, harddrugs en zware medicijnen te koop worden aangeboden.

23 januari 2024

Team members are shaping the conversation during Privacy Camp 24