Tina Comes benoemd tot hoogleraar

Nieuws - 08 september 2021 - Webredactie

Wij zijn verheugd u te kunnen melden dat Tina Comes per 6 juli door het College van Bestuur van de TU Delft is benoemd tot hoogleraar "Decision Theory & Information Technology for Resilience".

Comes heeft deze promotie verdiend met haar substantiële bijdragen aan de vakgroep ESS, de faculteit, de universiteit en de bredere wetenschappelijke en maatschappelijke gemeenschap door haar onderwijs, onderzoek en maatschappelijke impact. Wij kijken er zeer naar uit om deel uit te maken van haar verdere werk aan dit fascinerende en zeer relevante onderwerp.

Naast haar positie als hoogleraar aan de faculteit TBM van de TU Delft, zal Comes ook deeltijd (0,2) hoogleraar blijven aan de Universiteit Maastricht. Wij juichen dit toe en verwachten synergie te kunnen oogsten uit deze kruispositie.

Tina Comes: "Allereerst wil ik de fantastische collega's van ESS en de faculteit bedanken die mij nog niet zo lang geleden hebben verwelkomd en veel van mijn werk van de afgelopen jaren hebben geïnspireerd. Natuurlijk ben ik erg blij en enthousiast over deze nieuwe functie. Ik kijk er vooral naar uit om samen met jullie te werken aan de vele mogelijkheden die het onderwerp besluitvorming en informatietechnologie met zich meebrengt, en ik hoop dat we samen kunnen bijdragen aan het veerkrachtiger maken van onze systemen en samenlevingen."