Leerlingen uit VMBO 1 maken kennis met beroepen bij faculteit 3mE

Welke (ondersteunende) beroepen en sectoren heb je bij de TU Delft?

Nieuws - 08 juni 2023 - Webredactie 3mE

De faculteit 3mE verzorgde onlangs een bliksemstage voor leerlingen uit de 1ste klas van het VMBO SC Delfland uit Delft. Na een introductie door Roos Oosting (BMechE), over wat een universiteit is en het belang van technologie en onderwijs & onderzoek voor Delft en de samenleving, volgden vier kennismakingen met beroepen bij 3mE.

Eric van Oosten (FM) vertelde over zijn werk bij Facilitair Management. Wat regelt hij voor evenementen en vergaderingen? En hoe zit het met AV-middelen?

Eigenlijk is dit in het groot wat onze conciërge doet op school.

Na het helpen van Eric met het klaarmaken van een zaal voor een vergadering, liepen de leerlingen langs bij de inloopwerkplaats. Mark Goossens legde uit wat zijn rol is en hoe het is om studenten te begeleiden in de werkplaats. Daarna was het tijd om zelf aan de slag te gaan! De leerlingen mochten tijdens een praktijkopdracht een stuk staal vouwen tot een handig pennenbakje.

Tot slot gaven Peter Poot (MTT) en Vicky Eller (afd. communicatie 3mE) een kijkje in hun keuken. Wat is een modelbouwer? Welke werkzaamheden heeft een contentmanager? Peter liet de sleeptank zien en vertelde hoe hij de wetenschappers hier technisch ondersteunt tijdens hun onderzoek. Vicky vertelde over het belang van online communicatie voor de faculteit.

Ik wist in het begin niet wat ik moest verwachten maar ik vind het toch wel interessant om bij de TU te zijn.