Nieuws & Agenda

29 september 2018

Nuon Solar Team opnieuw kampioen zonneracen in Zuid-Afrika

Het Nuon Solar Team heeft de race voor zonneauto’s in Zuid-Afrika gewonnen. Na slopende laatste dagen, waarbij technische en menselijke tegenslagen zich opstapelden en zonneauto Nuna9S tot twee keer toe de wagen van het Japanse team Tokai van grote afstand moest zien in te halen, wisten de Nederlanders toch nog de eerste plek te bemachtigen.

29 september 2018

Exoskelet van studenten TU Delft wint internationale Cybathlon

Zaterdag 29 september won het nieuwe exoskelet, de MARCH III, van het Delftse studententeam Project MARCH de internationale obstakelrace voor exoskeletten: de Cybathlon Experience in Düsseldorf. Teams uit verschillende landen streden tegen elkaar in deze test voor robotische harnassen ontwikkeld voor mensen met een dwarslaesie. Samen met ‘piloot’ Sjaan Quirijns, die sinds 2000 een dwarslaesie heeft, behaalde de MARCH III de snelste tijd en het hoogste aantal punten. Dankzij verbeteringen aan het pak en intensieve training van de piloot wist het team de obstakelbaan met vier verschillende obstakels in net geen 9,5 minuut succesvol af te ronden. Vooral op zelfstandig gebruik gooide het team hoge ogen.

20 september 2018

Nuon Solar Team behaalt 2e startpositie

Afgelopen woensdag, bij de kwalificatie voor de startpositie bij de Sasol Solar Challenge 2018 in Zuid-Afrika, waren de Japanners het Nuon Solar Team net één seconde te snel af. Daardoor starten de Nederlanders met hun zonnewagen Nuna9S op zaterdag 22 september vanaf de tweede plek.

16 september 2018

Studenten winnen wereldkampioenschap met hightech ligfiets

Wielrenster Lieke de Cock heeft afgelopen zondag het wereldkampioenschap snelfietsen gewonnen door eerder in de week met 120 km/u door de Nevadawoestijn in Amerika te fietsen. Dit deed ze in de VeloX 8 van het Human Power Team, een aerodynamische hightech ligfiets ontworpen en gebouwd door studenten van de TU Delft en Vrije Universiteit Amsterdam.

20 augustus 2018

Delfts studententeam bewijst: waterstof is er klaar voor

51 resultaten
Geen resultaten gevonden.