News & Agenda

03 augustus 2023

Vier 3mE-onderzoekers ontvangen Veni-beurs

In totaal ontvangt de TU Delft 17 Veni’s, 4 daarvan zijn bestemd voor onderzoekers aan de faculteit 3mE. De subsidies worden voor uiteenlopende onderzoeksprojecten gebruikt, van robots de intelligentie geven om vervormbare objecten te gebruiken tot een katheter die minimaal invasieve hartoperaties veiliger moet maken.

06 juli 2023

Marjon Stijntjes verkozen tot beste 3mE docent 2022 – 2023

Studenten roemen haar om de duidelijke structuur van haar onderwijs en innovatieve onderwijsvormen. Stijntjes ontwikkelt en geeft onder andere het vak Extramural Sensing and Virtual Stimulation tijdens de master Technical Medicine.

12 juni 2023

Aimée Sakes in diverse media

15 mei 2023

Maarten van der Elst in diverse media

20 april 2023

Amir Zadpoor in diverse media

17 april 2023

Frans van der Helm in diverse media

13 april 2023

KIC subsidie toegewezen aan duurzame operatie robot voor minimaal invasieve ingrepen

NWO heeft binnen de KIC-call ‘Sleuteltechnologieën voor minimaal invasieve interventies in de zorg’ zes onderzoeksprojecten toegewezen waaronder het onderzoek van Tim Horeman, Assistent Professor Sustainable Surgery & Translational Technology binnen de afdeling Biomechanical Engineering.

28 maart 2023

Nieuw CardioVascular Biomechanics Lab gouden greep voor zowel ingenieurs, artsen als patiënt

Delftse wetenschappers en studenten die onderzoek doen naar de biomechanica van het hart en bloedvaten werken samen met cardiologen, neurologen en radiologen van het Erasmus MC in het CardioVascular Biomechanics Lab (CVBL). Ze werken dagelijks aan biomechanische vraagstukken op het gebied van hart -en vaatziekten en blijken daarbij van onschatbare waarde voor elkaar.

08 maart 2023

Aimée Sakes treedt toe als nieuw bestuurslid NWO-domein TTW

Het bestuur van NWO-domein Toegepaste en Technische Wetenschappen (TTW) benoemt dr.ir. Aimée Sakes tot nieuw bestuurslid. Zij zal per 1 april 2023 toetreden.

03 maart 2023

Nieuwe troef ontdekt voor orgaanherstel: de kromming van de omgeving