News and agenda

19 november 2020

Nieuwe sensorchips: goedkoop, slim en efficiënt

Een chip met ingebouwde sensor, die zo gevoelig is dat hij een enkel deeltje van het coronavirus opmerkt. Daaraan werken meerdere onderzoekers van de TU Delft. Binnen 3mE werken Peter Steeneken, hoogleraar Dynamics of Micro and Nanosystems en onderzoeker Murali Ghatkesar van de afdeling PME samen met hoogleraar Frans Widdershoven (faculteit EWI) aan dit onderzoek.

12 november 2020

Regine Vroom in Computer Idee

04 juni 2020

Micro-pipette probe for tuning the volume and particle concentration of liquids

At the PME department, a micro-sized pipette probe has been developed for handling multiple liquids. It is the first time that such a small probe can dose fluid volume, and simultaneously control the concentration of particles inside the fluid.

30 januari 2020

Angelo Accardo wins TU Delft Health Initiative Pilot Award

Angelo Accardo, expert in the area of Soft Micro- and Nano-system Technology for Life Sciences and Biology, received the TU Delft Health Initiative Pilot award. His pilot project will be about his research on the creation of standardized, reproducible and physiologically relevant 3D engineered cell microenvironments (3D Onco-Scaffolds) to be used as a benchmark tool for proton Radiobiology.

05 december 2019

Single-cell-biopsy met 3D-printing

Murali Ghatkesar, docent bij de afdeling Precision and Microsystems Engineering , heeft door middel van 3D-printing een nieuwe methode ontwikkeld om single-cell-biopsies eenvoudiger, sneller en efficiënter uit te voeren. Het is voor de eerste keer dat 3D-printing ingezet wordt bij de productie van micro-en nanofluidische apparatuur. De resultaten van zijn onderzoek zijn deze maand gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Lab on a Chip.

04 december 2019

Microchip for room temperature quantum internet

A key requirement for a future quantum internet is that it will be widely accessible and affordable. This requires the ability to prepare mechanical systems in their lowest possible energy state (the quantum ground state) without expensive cryogenics.

15 november 2019

Methode voor het schalen van alle oppervlakken

Onderzoekers van de afdeling Precision and Microsystems Engineering (PME) van de TU Delft hebben een schalingsmethode ontwikkeld die op elk gebogen oppervlak kan worden toegepast.

22 juli 2019

Rubicon-financiering voor Davood Farhadi Machekposhti

NWO kent zestien onlangs gepromoveerde onderzoekers een Rubicon-financiering toe. Binnen faculteit 3mE is Davood Farhadi Machekposhti, onderzoeker bij de afdeling Precision and Microsystems Engineering, de gelukkige ontvanger van de Rubicon.

22 januari 2019

Postdoc: Nonlinear dynamic atomic force microscopy

Our research group Dynamics of Micro and Nanosystems (DMN) is looking for a Postdoc working on Nonlinear dynamic atomic force microscopy .

05 december 2018

Nieuwe hoogleraar nanomechanica wil ‘zweven op nanoschaal’

Met nano-engineering willen we de kloof tussen nano wetenschap en concrete nanomechanische toepassingen overbruggen, zegt prof.dr. Peter Steeneken in zijn intreerede ‘Dynamica in de nanomechanica’ op vrijdag 7 december.