News and agenda

03 november 2021

TU Delft en ITEC BV starten X.AL, het eerste Nederlandse lab voor Extreme Chip Assembly technologie

07 september 2021

Twee NWO Open Competition Grants voor Angelo Accardo

Angelo Accardo, universitair docent Soft Micro-and Nanosystem technology for Life Sciences and Biology, ontving maar liefst twee NWO Open Competition Grants voor zijn onderzoek op het gebied van 3D-geprinte micro-omgevingen in de hersenen.

14 juni 2021

Ivan Buijnsters in diverse media

23 februari 2021

Farbod Alijani in diverse media

17 februari 2021

Onderzoekers verduidelijken het microscopisch dempingsmechanisme in grafeen

Farbod Alijani, universitair hoofddocent, en promovendus Ata Keskekler leveren ondersteunend bewijs voor het bestaan van een niet-lineair dissipatiemechanisme in mechanische systemen.

08 februari 2021

Gerard Verbiest in diverse media

Techniques to extract information from plants about what they need. In 4TU.techtalk #3 Gerard Verbiest (4TU Plantenna/ TU Delft) and Jan Westra (Priva) discuss smart agriculture.

01 februari 2021

TU Delft en ASML brengen niet-zichtbare materialen op nanoschaal in kaart met ultrageluid

TU Delft en ASML brengen niet-zichtbare materialen op nanoschaal in kaart met  ultrageluid

De steeds verdere miniaturisatie van elektrische componenten in de industrie vereist een nieuwe beeldvormende techniek op nanometerschaal. De Delftse onderzoeker Gerard Verbiest heeft samen met ASML een eerste proof-of-concept methode ontwikkeld die ze nu verder uit gaan werken.

07 januari 2021

ERC Proof of Concept-beurs voor Farbod Alijani

Farbod Alijani, onderzoeker bij Precision and Microsystems Engineering, krijgt van de European Research Council een Proof of Concept-beurs. Hij is één van de 55 houders van ERC-grants die in deze ronde in aanmerking komen voor aanvullende financiering. Met het geld kan worden onderzocht wat het commerciële- of innovatiepotentieel van de resultaten van EU-gesubsidieerde onderzoek is.

15 december 2020

Peter Steeneken in diverse media

08 december 2020

Miguel Bessa en Richard Norte ontvangen Interstellar Initiatives Grant

Miguel Bessa en Richard Norte ontvingen deze maand de Interstellar Initiatives Grant van het Limitless Space Institute. Zij ontvingen de Award voor hun onderzoek ‘Origami Photonic Crystal Sails with Machine Learning’, dat zich richt op de vraag hoe machine learning kan worden ingezet om nanotechnologie te optimaliseren op een manier die met conventionele, intuïtieve technieken moeilijk haalbaar is.