News and agenda

01 mei 2018

Innovatieve nanotransistor voor eenvoudige meting elektrolytengehalte in bloed

Remco Hartkamp, tenure-track docent computational chemical physics bij de afdeling Process & Energy, ontwikkelde samen met onderzoekers van het CNRS)in Frankrijk en de NTT Basic Research Laboratories in Japan een nieuwe methode om de concentratie van diverse elektrolyten in het lichaam op een eenvoudigere manier te kunnen meten door het gebruik van een nanotransistor.

28 maart 2018

Nanovloeistoffen: hulpmiddelen voor het winnen van zonne-energie en het maken van je eigen microchips

21 maart 2018

‘Using chemistry to close the CO2 cycle’

If we want to make the world more sustainable, then we need to find a solution for CO2. Professor Wiebren de Jong (TU Delft) from the Department of Process & Energy (Large-Scale Energy Storage section, LSE) is working hard on this problem.

15 februari 2018

Kleine druppels voor betere kristallen.

Soms is het niet alleen de chemische samenstelling van een stof die ertoe doet, maar ook de manier waarop de ingrediënten op atomair niveau geordend zijn: de kristalstructuur. Zo kan de verkeerde kristalstructuur van hetzelfde materiaal het verschil betekenen tussen een effectief en een mislukt geneesmiddel.

01 februari 2018

Toekenning samenwerking award voor afdeling Process & Energy en MIT

Het initiatief van de afdeling Process & Energy om intensief te gaan samenwerken met het Massachusetts Institute of Technology (MIT) krijgt de zogenaamde Global Seed Funds Award toegekend van 30,000$.

31 januari 2018

Intreerede Prof. dr. ir. Christian Poelma: ‘Ondoorzichtige Stromingen Doorzien’

Op vrijdag 16 februari 2018 houdt Christian Poelma, hoogleraar Multiphase Systems bij de afdeling Process & Energy, zijn intreerede ‘Ondoorzichtige Stromingen Doorzien’. De rede vindt plaats in de Aula van de TU Delft vanaf 15.00 uur.

17 januari 2018

Paulien Herder naar 3mE voor het E-Refinery initiatief

Professor Paulien Herder, hoogleraar Energy Systems bij de faculteit TBM en voorzitter van het Delft Energy Initiative, is sinds 1 januari 2018 deeltijd werkzaam bij de afdeling Process and Energy, van waaruit zij leiding geeft aan het E-Refinery initiatief. E-Refinery is een universiteit-breed initiatief van de TU Delft waarbij drie faculteiten (TNW, 3mE, TBM) hun krachten bundelen op het gebied van de electrificering van chemie en energie.