News and agenda

20 mei 2019

Earl Goetheer in de Volkskrant

Het is industrieel afval, de belangrijkste veroorzaker van klimaatverandering en… een grondstof die geld waard is. Afgevangen CO2 bewijst zich steeds vaker als bouwsteen voor allerlei nuttigs, van paprika’s tot medicijnen.

14 mei 2019

Twee winnaars ontvangen Marina van Dammebeurs 2019

Op woensdag 13 mei jl. organiseerde het Universiteitsfonds Delft de uitreiking van de Marina van Dammebeurs 2019. Deze beurs, mogelijk gemaakt door mevrouw dr.ir. Marina van Damme, stelt jonge vrouwelijke ingenieurs in staat zich verder te ontwikkelen en hun persoonlijke carrière een boost te geven.

16 april 2019

Toekenning subsidie belangrijke stap naar emissieneutrale gasturbines

Het project ‘High Hydrogen Gas Turbine Retrofit’ heeft een belangrijke subsidie ontvangen van het Nederlands Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Het project richt zich op het uitsluiten van koolstofemissies tijdens gebruik van gasturbines.

08 april 2019

Jerry Westerweel in Delft Integraal

Delftse stromingsdeskundigen hebben een model gemaakt van hoe luchtverontreiniging van de A13 zich verspreidt door het aangrenzende Overschie. Het DisTUrbE project (dispersion in the turbulent urban environment) test de effectiviteit van maatregelen tegen luchtvervuiling.

12 maart 2019

TU Delft, Shell en overheid investeren 5 miljoen euro in duurzame doorbraak voor chemie

TU Delft, Shell en diverse Topconsortia voor Kennis en Innovatie (TKI) investeren samen 5 miljoen euro in de ontwikkeling van elektrochemische technologie voor verduurzaming van de petrochemische industrie.

11 maart 2019

Afscheid Andrzej Stankiewicz en nieuwe koers voor DPTI

Andrzej Stankiewicz neemt in juni 2019 afscheid als directeur van het TU Delft Process Technology Institute (DPTI). Deze maand maakte het College van Bestuur zijn vertrek bekend. Na zeven jaar werkzaam geweest te zijn als directeur is het tijd voor hem om deze functie over te dragen.

18 december 2018

Superhelden in de klas

20 november 2018

Financiering Open Technologieprogramma voor Burak Eral

08 november 2018

3mE in drie NWO-Perspectief Programma’s

06 november 2018

Johan Padding benoemd tot hoogleraar Complex Fluid Processing

Prof. dr. ir. Johan Padding is met ingang van 23 oktober 2018 benoemd tot hoogleraar Complex Fluid Processing bij de afdeling Process & Energy.