BSc met NL diploma

Om te beginnen moet je je aanmelden voor een opleiding via Studielink. Voor aanmelders met een Nederlandse vooropleiding:

• De aanmelddeadline voor bacheloropleidingen met verplichte Studiekeuzecheck (Technische Natuurkunde, Technische Wiskunde, Maritieme Techniek en Electrical Engineering) is 1 mei.
  • Voor opleidingen zonder numerus fixus en met vrijwillige Studiekeuzecheck kan je je aanmelden tot 1 september, echter wil je gebruik maken van de Studiekeuzecheck, dan dien je jouw aanmelding te doen voor 1 mei.

Voor aanmelders met niet-Nederlandse (internationale) vooropleiding geldt dat de aanmelddeadline van 1 april gehandhaafd blijft, er geen uitstel kan worden verleend en incomplete aanmeldingen niet in behandeling kunnen worden genomen. Je bent pas officieel ingeschreven, zodra je hebt voldaan aan de toelatingseisen voor de betreffende opleiding en de digitale machtiging voor betaling van het collegegeld is verwerkt. Je ontvangt dan een bewijs van inschrijving.
Meer informatie over inschrijven

Studenten met een Nederlands diploma doen een verzoek tot inschrijving bij de TU Delft via Studielink. Log in met je DigiD. Voeg toe:

1. Je vooropleiding(en)
  2. Een nieuwe inschrijving onder "Opleidingen"
  3. Je betaalgegevens en vervolg de stappen
  4. Hou je Todo-acties onder "Opleidingen" en je status in Studielink goed in de gaten

Studenten met een niet-Nederlands diploma doen een verzoek tot inschrijving bij de TU Delft via Studielink. Vervolgens ontvang je een email met de instructies om je aanmelding te vervolgen in het TU Delft aanmeldsysteem MyTUDelft.

Voor de bacheloropleidingen Life Science &Technology, Nanobiology en Klinische Technologie â€Żmeldt de student zich aan bij de TU Delft via Studielink.

Voor de bacheloropleiding Molecular Science & Technology  meldt de student zich aan bij de Universiteit Leiden  via Studielink.

Voor al deze opleidingen vindt er een automatische uitwisseling plaats van de betaling. Je hoeft zelf geen Bewijs betaald collegegeld in te leveren.

Je bent pas officieel ingeschreven, wanneer je voldaan hebt aan de toelatingseisen voor de betreffende opleiding en de digitale machtiging voor betaling van het collegegeld is verwerkt. Je kunt dan een digitaal bewijs van inschrijvingen downloaden via MyTUDelft.

DigiD

Het is aan te raden je DigiD tenminste 3 weken voor de inschrijfdeadline aan te vragen en te activeren.

Gedurende het aanmeldingsproces moet je een aantal stappen doorlopen. Wanneer je de DigiD hebt ontvangen, kan je verder gaan met het invoeren van je persoonsgegevens. LET OP: het is van belang dat je je gegevens invult zoals deze bekend zijn bij de gemeente. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat je een ander adres moet invullen dan waar je daadwerkelijk woont.