Modules uit nieuwe MSc programma's als vrije keuzevakken

Vanaf het studiejaar 2022-2023 kunnen studenten in de oude masteropleidingen Civil Engineering (CE) en Applied Earth Sciences (AES) modules uit de nieuwe masterprogramma's kiezen als vrije keuzevakken. Alle modules uit het 1ste jaar van de nieuwe programma's mogen worden gekozen als aan alle onderstaande voorwaarden wordt voldaan.

• Alleen volledige modules mogen worden gekozen
  • De nieuwe modules mogen alleen worden gebruikt om de vrije keuzeruimte van studenten te vullen en niet om verplichte onderdelen van het oude programma te vervangen.
  • De inhoud en leerdoelen van vakken uit het examenprogramma van de student mogen niet overlappen met de inhoud en leerdoelen van de beoogde modules van het nieuwe programma welke ten behoeve van de vrije ruimte worden ingezet. Ook gedeeltelijke overlap is daarbij niet toegestaan.
  • De controle op overlap gebeurt door de trackcoördinatoren van het oude programma en zij hebben het goedkeuringsrecht.
  • De gekozen module als vrij keuzevak dien je via MyStudyplanning ter goedkeuring aan te bieden aan je track coordinator. Voor studenten uit cohort 2019/2020 en eerder gaat dit via het AES-2 formulier.
  • Alle opleidingen van andere faculteiten mogen de modules van het 1e jaar opnemen in hun vrije keuzeruimte, op voorwaarde dat ze voldoen aan de voorkennisvereisten van de specifieke modules

De inhoud van de modules die in de nieuwe masteropleidingen zullen worden gegeven, zal worden gepubliceerd in de studiegids van academiejaar 2022-2023. Op de volgende pagina's vind je meer informatie over de nieuwe MSc opleiding Civil Engineering, Applied Earth Sciences en Environmental Engineering.

Denk je eraan om een module uit een nieuw programma te gebruiken voor je vrije keuzeruimte? Overleg dit dan altijd met een studieadviseur en/of de trackcoördinator van jouw track.