Exclusieve Space Campustour | tot 25 augustus!

04 juli 2018 09:00 t/m 24 augustus 2018 18:00 - Door: Science Centre Delft | Zet in mijn agenda

Ben jij ook zo nieuwsgierig naar luchtvaart en ruimtevaart? Wil jij ook meer weten over de ontwikkeling van satellieten? Kom dan nu naar de TU Delft voor de exclusieve Space Campustour speciaal ontwikkeld in het kader van de Sizzling Summer of Space.

Tijdens deze Space Campustour over de campus van de TU Delft kom je onder meer langs de cleanroom. Deze faciliteit van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek heeft als doel onderzoek te faciliteren aan space systemen en tegelijkertijd onderwijs te geven en onderzoek te doen in een professionele omgeving.

In de Cleanroom zie je hoe kleine satellieten worden gebouwd en getest. De satellieten van nu zijn veel kleiner. In Delft bouwen studenten satellieten ter grootte van een melkpak en zelfs van een kubus. Een van de satellieten die daar zijn gebouwd, is DelfiC3. Dit jaar is de satelliet tien jaar in de ruimte en er is nog steeds contact. Vanuit de Control Room bij EWI kunnen we hem ‘zien’.

En hoe zit het dan met robots in de ruimte? Ook dat komt aan bod tijdens een bezoek aan Zebro. Als afsluiter zullen wij het dreamteam DARE (Delft Aerospace Rocket Engineering) bezoeken. Deze groep studenten streeft er naar om het eerste amateur team te zijn dat een raket bouwt die de ruimte kan bereiken.

• Voor het volledige programma en aanmelden zie: Science Centre Delft - Space Campustour