Stadsgesprek met de burgemeester en rector TU Delft - Kom luisteren en meepraten!

11 juli 2018 20:00 - Locatie: Prinsenkwartier, Sint Agathaplein 4, Delft - Door: TOPdelft | Zet in mijn agenda

Met moderatoren: Bert Slagmolen en Kim Huijpen | inloop vanaf 19.30 uur

“Volgend jaar staan we hier weer.” Dat was de afsluitende uitspraak in het stadsgesprek van TOPdelft met burgemeester Marja van Bijsterveldt en TU-voorzitter, nu ook rector, Tim van der Hagen op 5 juli 2017 bij de presentatie van de uitwerking van het convenant tussen TU Delft en gemeente. Precies een jaar later gaan zij weer in gesprek met de stad.

Gaat het convenant leven?
Daarbij ligt het accent op de verbinding tussen de TU Delft en de inwoners van de stad. Beide bestuurders vertellen over wat ze het liefst willen bereiken, wat er allemaal gebeurt en welke energie dit oplevert. Gaat het convenant leven? Kom luisteren en meepraten over hoe dit nog beter kan.

Korte pitches met voorbeelden over de verbinding
Centraal staan enkele korte pitches over voorbeelden van wat de gemeente en de TU Delft verstaan onder die verbinding. Die verbinding is georganiseerd in een programma rondom de pijlers: Helpen & de Stad, Denken & de Stad en Onderzoeken & de Stad. De pijlers bieden ruimte aan vrijwilligerswerk door studenten en aan het inzetten van de denkkracht van studenten en onderzoekers in onze stad.

Afsluitend is er veel ruimte voor reacties op de pitches en interactie met de bestuurders. Zijn dit goede voorbeelden? Hoe komt de TU Delft bij de vragen en uitdagingen van de stad? Waar liggen belangrijke opgaven voor de betere versie van Delft? Wat kan er gebeuren om de inzet van de gemeente en de TU nog verder te verbeteren?

Vragen voor de burgemeester en de rector
Ter voorbereiding van dit gedeelte kunt u nu al vragen sturen voor de burgemeester en de rector naar info@topdelft.nl. Waar zouden de gemeente en de TU Delft samen mee aan de slag moeten? Laat het ons weten en kom langs op 11 juli!