Footgolf | Golfen met een voetbal in het Mekelpark

19 september 2018 09:30 t/m 17:00 - Locatie: Mekelpark TU Delft - Door: Ariston’80 in samenwerking met Sport & Cultuur TU Delft | Zet in mijn agenda

Footgolf is een relatief jonge sport die twee sporten combineert, namelijk voetbal en golf. Deze internationale sport is door mensen van iedere leeftijd en conditie te beoefenen. Jim Kuipers, Nederlands en Europees kampioen footgolf, zal de aftrap verzorgen.

Het spel wordt gespeeld met een voetbal en het doel is de bal in zo min mogelijke aantal trappen in de hole te krijgen. Het is geen contactsport, maar een precisiesport. Jim Kuipers, Nederlands en Europees kampioen footgolf, zal de aftrap verzorgen. Deelnemers krijgen daarna de kans zijn score te verbeteren.

Delft samen
Het evenement is voor iedereen toegankelijk, zowel voor studenten als niet-studenten en inwoners van Delft. De organisatie wil op een sportieve manier de interactie tussen de Delftenaren stimuleren. Het inschrijfgeld bedraagt 10 euro per deelnemer. De helft van het inschrijfgeld zal ten goede komen aan goede doelen via Delft Voor Elkaar.

Organisatie
Het evenement wordt georganiseerd door voetbal vereniging Ariston’80 in samenwerking met TU Delft Sport & Cultuur op de campus (Mekelweg). Er zijn drietal doelen aan deze wedstrijd verbonden, te weten: bijdrage leveren aan de realisatie van de ‘Living Campus’, de relatie tussen de inwoners van Delft en studenten een boost geven en maatschappelijke betrokkenheid bevorderen. Voor v.v. Ariston’80 zelf is dit een mooie mogelijkheid om haar naamsbekendheid te vergroten.

Meer informatie en inschrijven