135 resultaten

17 december 2019

Zacht en snel windmolens bouwen op zee zonder het leven in zee te storen

Nieuwe methodiek Gentle Driving of Piles (GDP) verbetert installatieproces van monopiles.

09 december 2019

Waddenacademieprijs Vincent Vuik

Vincent Vuik has been awarded the price of the Wadden Academy for his PhD thesis Building Safety with Nature. Salt Marshes for Flood Risk Reduction.

09 december 2019

Student project opportunity

Fact-finding study for flooding of Venice (Nov 2019) and performance of the MOSE barrier.

03 december 2019

Zandstranden begrijpen en voorspellen

Zand is wereldwijd de op één na meest gebruikte grondstof na water. We kunnen niet zonder. Zandduinen houden ons land veilig voor overstromingen.

08 november 2019

Zoet water zekerstellen met virtuele delta

Zoet water is cruciaal voor drinkwater, natuur, landbouw en industrie. Maar de beschikbaarheid ervan staat in delta’s wereldwijd onder druk. Zowel door menselijk ingrijpen, zoals het uitdiepen van waterwegen, als door klimaatverandering komt zout zeewater steeds verder de rivieren op.

06 oktober 2019

Multidisciplinary Project Opportunity in Vancouver, Canada

Looking for a MDP group that is interested in developing coastal adaptation measures to sea level rise.

02 oktober 2019

Jakarta Plastics

M.Sc. Thesis: Fluid mechanics of trash clogging hydraulic structures in Indonesia

30 september 2019

Living Labs: de Zandmotor, Hondsbossche Duinen en de Hedwige-Prosperpolder

Binnen het programma ‘Living labs in the Dutch delta’ gaan onderzoekers van TU Delft twee onderzoeksprogramma’s coördineren. Deze gaan over grootschalige, op natuur gebaseerde ingrepen in het kust- en rivierengebied: de Zandmotor en de Hedwige-Prosperpolder.

19 september 2019

Delta21 verdient een D.O.H.O.

Column by Ties Rijcken.

28 augustus 2019