Read more Blame culture an obstacle to safety in the chemical sector
Read more Motorway speed limits of 100 km/h largely advantageous
Read more Breaking habits for a green world
Read more Resilient water management in India through adaptive policy analysis
twitter facebook youtube instagram twitter
Reading time: 3 min
Reading time: 4 min
Watching time: 7 min
reading time: 4 min
reading time: 9 min
reading time: 6 min
reading time: 8 min
reading time: 5 min
05 August 2022
De Betuweroute kost de maatschappij nog altijd meer dan het de samenleving oplevert. "Voor de Betuweroute is nooit een maatschappelijke kosten-batenanalyse gemaakt. Maar ik denk dat je duidelijk kunt zeggen dat de 5 miljard euro die dit project gekost heeft, maatschappelijk niet terugverdiend is.’’ stelt Bert van Wee in De Gelderlander.
Overheden vragen aan burgers om hun energieconsumptie te minderen, maar die noodzaak wordt niet gevoeld. Je kunt mensen niet verbieden energie te gebruiken, maar je kan bijvoorbeeld wel een progressieve belasting op energie invoeren. De echt grote reducties vallen te halen bij beperkingen voor de industrie zegt Aad Correljé in Het Parool.
28 July 2022
Als het aan regeringspartijen D66 en ChristenUnie ligt, mogen we ook 's nachts niet harder dan 100 km/h rijden. In AutoWeek deelt Bert van Wee diverse voordelen bij het terugbrengen van de maximum snelheid. "Auto's rijden bij 100 km/h zo'n 25 procent zuiniger dan met 130 kilometer per uur. Al maakt het voor de stikstofneerslag niet veel verschil."