Gelijkwaardige delen uit nieuwe programma's volgen om je MSc-programma af te ronden

Wanneer een student uit het oude programma van Civil Engineering of Applied Earth Sciences een verplicht vak binnen zijn examenprogramma niet met succes heeft afgerond en er voor dit vak geen tentamenmogelijkheden meer worden aangeboden, kan voor de meeste verplichte vakken een equivalent (deel van een) module in het nieuwe programma gevolgd worden. Deze equivalentie kan als vervanging dienen, zodat studenten hun programma alsnog kunnen afronden en er geen gat in hun examenprogramma ontstaat. We willen benadrukken dat het volgen van equivalente onderdelen uit de nieuwe programma's pas mogelijk is vanaf academisch jaar 23/24 wanneer er geen tentamenmogelijkheden meer voor de eerste jaars vakken worden aangeboden. Meer informatie over de tentamenmogelijkheden en de indeling in eerste- en tweedejaars vakken vind je op deze pagina.

De overgangsregeling en de tabel met de equivalente vakcodes voor de per academisch jaar 23/24 beschikbare equivalente delen van modules zijn gepubliceerd in de annex van de Onderwijs- en Examenregeling (OER) van academisch jaar 2022/2023 voor de 1e jaars vakken, en in de annex van de Onderwijs- en Examenregeling (OER) van academisch jaar 2023/2024 voor de 2e jaars vakken. De OER en bijbehorende annexen kan je vinden op deze pagina. Via onderstaande gele button kan je ook een compleet overzicht van vakken uit het vorige programma CIE/AES waarvoor een equivalentie bestaat, downloaden. Filter het bestand op het vak dat je nog niet hebt afgerond en je kunt zien of er een equivalentie beschikbaar is en wat de vakcode daarvan is. Als je in het bestand je vak niet kan vinden dan betekent dit waarschijnlijk dat er geen equivalentie beschikbaar is. Wees je ervan bewust dat dit bestand ter ondersteuning dient. Er kunnen geen rechten aan ontleent worden. Neem contact op met een studieadviseur of met je trackcoördinator in het geval dat er geen equivalentie beschikbaar is voor jouw vak en je wilt bespreken welke opties er voor je zijn.

Hoe neem je deel aan een equivalent onderdeel uit het nieuwe programma?

Zodra je de vakcode weet van de equivalentie kun je vanaf omstreeks augustus 2023 de inhoud van de equivalentie bekijken in de studiegids van academisch jaar 2023-2024. Als je wilt deelnemen aan een equivalentie dien je jouw examenprogramma aan te passen in MyStudyPlanning en dit laten goedkeuren door je trackcoördinator door middel van de juiste link voor jouw cohort naar MSP te gebruiken op deze website. Een factsheet met instructies over hoe je jouw examenprogramma kunt aanpassen in MSP na ingelogd te zijn, vind je via de groene button onderaan deze pagina. Mocht je een student van cohort 19-20 of eerder zijn, pas dan jouw examenprogramma aan door middel van het formulier ‘Master Examination Programme’ welke je kunt vinden via dezelfde website.

Je kunt voorafgaand aan het betreffende kwartaal zien via MyTimeTable zien op welke momenten de colleges geroosterd zijn door te zoeken op de code van de equivalentie. Wees je ervan bewust dat jouw equivalentie soms deel uitmaakt van een module welke ook gevolgd wordt door studenten van cohort 22-23. Dit betekent dat je in het rooster ook de modulecode ziet staan naast jouw equivalentiecode.

Er wordt ook een Brightspacepagina aangemaakt voor de equivalentie waar de betreffende docent aanvullende informatie zal publiceren over de inhoud van het vak. Omdat je de colleges en een examen deelt met studenten uit het nieuwe programma, is het zinvol om ervoor te zorgen dat de docent ervan op de hoogte is dat jij een equivalentie volgt zodat hij jouw resultaat onder de juiste (equivalentie-)code kan uploaden.

Mocht je vragen hebben over de overgangsregeling en de aangeboden equivalenties, laat je dan goed informeren door een studieadviseur en/of je trackcoordinator over de opties en eventuele gevolgen.