Nieuws, Media & Evenementen

23 november 2023

Seed Funding TU Delft Climate Action Programme toegekend aan TBM onderzoekers

20 november 2023

Building an ethical framework to assess offshore wind park projects

17 november 2023

Jeroen van den Hoven keynote speaker over AI bij het Europees Parlement

Jeroen van den Hoven nam onlangs deel aan een rondetafelgesprek georganiseerd door het Europees Parlement, waar hij pleitte voor de invoering van verantwoorde innovatie in Kunstmatige Intelligentie (AI) om op een productieve manier de ethische uitdagingen aan te pakken die worden veroorzaakt door generatieve AI en grote taalmodellen.

TU Delft Safety & Security Institute – Een Instituut dat Bruggen Bouwt

Ongelukken, geopolitieke spanningen en een voortrazende klimaatcrisis. Het zijn slechts enkele van de uitdagingen waaraan het TU Delft Safety & Security Institute nu al tien jaar het hoofd helpt bieden. De huidige directeur Behnam Taebi en zijn voorganger Pieter van Gelder blikken terug en kijken vooruit.

09 november 2023

‘'Engineers must learn to talk about ethics”

A reflection by participants on the three-day Safe by Design course for young scholars. What have they learned? What issues need more discussion?

09 november 2023

Are Sustainability & Safety Incompatible?

In the world of biotechnology, safety and sustainability might sometimes be at odds. When conflicts arise, decision-makers must carefully weigh the trade-offs. According to two TU Delft professors, safety and sustainability need to go hand in hand.

Science Stories