Studenten winnen Dassault Aviation Prize

Nieuws - 02 juli 2018

Twee masterstudenten van de faculteit, Julius Weinmiller en Noel Weber, reisden vorige week naar Parijs in het kader van de Student Aerospace Challenge  Ook namen ze daar de Dassault Aviation Prize in ontvangst voor hun werk aan multi-objectieve optimalisatie van suborbitale ruimtevluchttrajecten.

De Student Aerospace Challenge is een jaarlijkse Europese studentenwedstrijd. Teams werken samen aan een projectverslag en ze reizen samen naar Parijs waar ze tijdens een congres hun werk presenteren aan 'captains of industry' en de andere studententeams. De Dassault Aviation Prize wordt toegekend voor uitstekende prestaties van een projectgroep, zowel voor het projectverslag als voor de presentatie. In aanvulling op de prijs zelf, worden de winnende studenten uitgenodigd als VIP-bezoekers bij een Dassault-faciliteit in Frankrijk waar ze meer kunnen leren over productie- en testfaciliteiten bij Dassault.