TU Delft staat hoog aangeschreven in nieuwe MIT-beoordeling

Nieuws - 29 maart 2018

Het New Engineering Education Transformation (NEET) -initiatief van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) heeft een evaluatie van het technische onderwijs samengesteld als onderdeel van de inspanningen van MIT om hun eigen curriculum te heroverwegen. Het rapport, de Global state of the art in engineering education, heeft een aantal deskundigen op het gebied van technisch onderwijs geïnterviewd en een diepgaande beoordeling van vier universiteiten, waaronder de TU Delft, afgerond.

De faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek werd er  in de case study specifiek uitgelicht met een zeer gedetailleerde beschrijving van zowel de bachelor- als de masteropleiding. Het rapport vermeldt met name de voordelen van de ontwerpgerichte onderwijsaanpak van de faculteit en het succes van de DreamTeams van de universiteit, waaronder het Delft Aerospace Rocket Engineering (DARE) -team. Onze directeur van onderwijs Aldert Kamp wordt geprezen om zijn bijdrage aan de visie van de ingenieur van de toekomst.

In het algemeen concludeerde het rapport dat de TU Delft: "Een universiteit is die bekend staat om zijn egalitaire cultuur en inclusiviteit waardoor bottom-up-innovatie mogelijk is gemaakt op gebieden zoals ontwerpgerichte curricula, studentengerichte buitenschoolse activiteiten en online leren." De universiteit werd gerangschikt als 4e op een lijst van huidige denk leiders en 7e op een lijst van toekomstige denkers door het rapport.

Je kunt het artikel van de universiteit over de universiteit lezen. rapport, evenals het rapport zelf , voor meer informatie.