NWO Open Mind Grant voor drones voor kinderen met autisme

Nieuws - 12 november 2019

Dr. A. Jamshidnejad heeft een NWO Open Mind Grant gekregen voor het project "Drones interacting with children with autism via dance-movement therapy". In dit project worden betaalbare, gepersonaliseerde, gebruiksvriendelijke drones voor kinderen met autisme ontwikkeld. Deze drones zullen kinderen betrekken bij danstherapie.

"Met deze beurs kan ik de verschillende aspecten van dit nieuwe onderzoeksidee ontdekken en mijn onderzoek op het gebied van robotica in de gezondheidszorg en het onderwijs, één van mijn belangrijkste onderzoeksinteresses, verder uitbreiden", zegt Anahita Jamshidnejad.

NWO Open Mind Grants worden toegekend aan ideeën die out-of-the-box zijn en de wereld kunnen verbeteren door bij te dragen aan duurzame oplossingen voor wereldwijde maatschappelijke uitdagingen. Anahita Jamshidnejad zal voor dit onderzoek samenwerken met Dr. Ruth Van der Hallen van de afdeling Psychologie, Onderwijs en Kinderstudies van de Erasmus Universiteit Rotterdam.Het project gaat 12 maanden duren, 9 maanden in Delft waar de drone ontworpen zal worden en 3 maanden in Rotterdam waar data verzameld zal worden met behulp van de drone tijdens de danstherapie met kinderen.

Klik hier voor informatie en een video over het onderzoek.