Uitslag verkiezing beste 3mE docent 2020-2021

Nieuws - 02 september 2021 - Webredactie 3mE

Alle studenten van faculteit 3mE mochten stemmen voor de beste docent 2020-2021. Hiermee tonen ze hun waardering voor de unieke en creatieve wijze waarop de betreffende docenten onderwijs geven. Goede docenten zijn onmisbaar voor de kwaliteit van de 3mE-studies.

De studieverenigingen van 3mE (Variscopic, Froude en Leeghwater) hebben aan de hand van de enquêteresultaten de beste docenten per studie en per jaar bekroond. Als kers op de taart is de beste docent van de hele faculteit 3mE, gekozen. Nadat alle faculteiten hun beste docenten hebben benoemd, vindt er een nominatieronde plaats voor de ‘Beste docent TU Delft 2021’. Hieronder tref je een overzicht van de beste docent per opleiding. Als overall winnaar van deze verkiezing is Peter Wellens verkozen tot beste docent van de faculteit 3mE.

Lees het interview met Peter Wellens.

Beste docenten Mechanical Engineering

• Eerste jaar: Matthijs Langelaar
    Hij geeft duidelijke goed gestructureerde colleges. Aan bijna alles in zijn les is gedacht, goed uitwerkte voorbeelden, reflectie in de wereld, demonstraties, noem het maar op.
  • Tweede jaar: Rene Swarttouw
    Zeer fijne docent om naar te luisteren. Pakte de online situatie goed op. De lessen waren zeer gezellig ondanks dat ze online waren.
  • Derde jaar: Paul Breedveld
    Het enthousiasme waarmee Paul vertelt werkt erg aanstekelijk. Hiernaast gaf hij in de pauzes tussen de twee uren college leuke demonstraties van zijn eigen projecten (het restaureren van oude camera’s en rekenmachines).

• Multi-Machine Technology: Bilge Atasoy
    Geduldig met alle vragen van studenten en beantwoordt ze goed. Inhoud van de cursus is interessant en redelijk.
  • High-Tech Engineering & Opto-Mechatronics: Farbod Alijani
    Ondanks dat de colleges online zijn kan hij erg goed een interactieve sfeer creëren tijdens zijn colleges.
  • Energy-and proces Technology: Daniël Tam
    Hij gaf een prachtig college, goed georganiseerd, perfect uitgelegd, met een goede balans tussen theorie en oefeningen. Ik vond het geweldig hoe duidelijk hij elk onderwerp uitlegde.
  • Biomedical Design: Arend Schwab
    Hij legt abstracte wiskundige concepten op een duidelijke, toegankelijke en onderhoudende manier uit via zijn YouTube-lezingen. Zijn wekelijkse evaluaties, online peer review systeem, en Q&A follow-up zijn een unieke manier om de uitdagende stof te versterken.
  • Biomedical Engineering: Wouter Serdijn
    Uiterst benaderbaar, humoristisch en innemend. Alles van de lezingen, tot de communicatie, tot de opdrachten en evaluaties zijn zeer aangenaam om uit te voeren.
  • Systems and Control: Peyman Mohajerin Esfahani
    Professor Peyman geeft de duidelijkste en interactiefste live colleges. Hij gebruikt alle aanvullende APP's samen met feedback van studenten over de kwaliteit van de cursus. Hij stuurt ook iedereen een e-mail voor elk college om de lesstof te recapituleren en te bekijken, wat erg handig is voor online leren.
  • Robotics: Olya Kudina
    De lezingen waren zeer informatief en er was veel ruimte voor vragen. De lezingen werden binnen de toegewezen tijd gehouden. Olya was erg gericht op het welzijn van de studenten en was blij om feedback te ontvangen.

Beste docenten Clinical Technology

• Eerste jaar : Eline van der Kruk
    Ze heeft heel erg haar best gedaan om het online onderwijs zo makkelijk en leuk mogelijk te maken voor de studenten. Ze heeft zich meer dan nodig ingezet en kan heel enthousiast vertellen!
  • Tweede jaar: Bob van Vliet
  • Derde jaar: Jeremy Schiphof Godart

• Imaging & Intervention: Klazien Huitema

Beste docenten Marine Technology

• Eerste jaar: Dennis den Ouden
    Hij weet ons gewoon echt heel goed mee te nemen, ondanks dat het online is. Ik zit met aandacht in zijn college en heb het gevoel dat ik word gezien en dat er naar me wordt geluisterd.
  • Tweede jaar: Klaas Visser
    Een docent met veel liefde voor het vak en zijn studenten. Staat altijd klaar om te helpen en creëert door zijn eigen enthousiasme ook enthousiasme bij andere studenten voor zijn vakken.
  • Derde jaar: Abdelrahman Hussein
    Goede uitleg

• Marine Technology: Peter Wellens
    Verkozen tot beste docent 3mE. Goede methodiek, geduldig, legt precies de juiste achtergrond informatie uit en geeft inspirerende colleges. Lees het interview met Peter Wellens.
  • Offshore & Dredging Engineering: Jeroen Hoving
    Uitstekende uitleg van de inhoud, goede voorbeelden van theorie en praktische toepassingen. Colleges onderhoudend en grondig.