Alcoholbeleid per 1 januari 2023

Nieuws - 01 januari 2023 - Communication

Vanaf 1 januari geldt een alcohol- en middelenbeleid bij TU Delft, en zo ook bij X.
Wat betekent dit concreet?

• Doordeweeks wordt er voor 17:00 uur geen alcohol geschonken en genuttigd. Dit geldt voor de gehele accommodatie, dus in Cafe X en Freetown, maar ook tijdens borrels, activiteiten en evenementen.
  • In het weekend wordt er voor 13:00 uur geen alcohol geschonken en genuttigd.
  • Als er alcoholhoudende dranken worden geschonken geldt een alcoholpromillage van maximaal 15 procent. Gedestilleerd is dus niet toegestaan.

Waarom dit beleid?
Alcohol en middelengebruik heeft negatieve effecten op de gezondheid en het welzijn van studenten en medewerkers. Nederlandse universiteiten, waaronder TU Delft, hebben daarom de ambitie om problematisch alcoholgebruik binnen de universiteitsgemeenschap te helpen beperken. TU Delft werkt hierbij samen met o.a. studentenverenigingen, de alcoholpoli van Reinier de Graaf, het Rode Kruis en gemeente Delft. Bij TU Delft heeft dit o.a. geleid tot het vaststellen van dit beleid.

Het gehele beleid kun je hier teruglezen.