TU Delft 55e in THE University Employability Ranking

In de Times Higher Education Global University Employability Ranking 2018 staat de TU Delft op de 55e plaats. Deze ranking wil laten zien hoe recruiters van grote bedrijven in 22 landen universiteiten beoordelen op het voorbereiden van studenten op de arbeidsmarkt. In de lijst komen universiteiten uit 41 landen voor. De TU Delft is opnieuw de best genoteerde Nederlandse universiteit.

Tim van der Hagen, rector magnificus en collegevoorzitter, is blij met de positie van de TU Delft. “Onderwijs is een van de kerntaken van de universiteit. Het is goed te horen dat grote bedrijven enthousiast zijn over onze studenten.”

Duizenden managers bevraagd

De ranglijst is gebaseerd op een Global University Employability Survey die is ontworpen door het Franse HR consultancy bedrijf Emerging, uitgevoerd door Trendence en gepubliceerd door Times Higher Education. 2.500 Recruitment managers  en 5.500 managing directors van internationale bedrijven werden gevraagd om deel te nemen aan het onderzoek.

Rankings

Times Higher Education is vooral bekend van de jaarlijkse World University Rankings, die vooral kijkt naar wetenschappelijke impact van publicaties. De THE-Ranking hoort, samen met de Shanghai-ranking en de QS-ranking, bij de toonaangevende universiteitsranglijsten in de wereld. Elk van deze ranglijsten is anders samengesteld en heeft zijn eigen focus en beperkingen.

Lees hier het artikel van THE en bekijk de hele ranglijst.
Meer informatie over het onderzoek door Emerging.