Ontwerpwedstrijd Werktuigbouwkunde 2018: Container Handler

20 juni 2018 10:00 t/m 15:30 - Locatie: Op de Markt in Delft - Door: Faculteit 3mE | Zet in mijn agenda

Op woensdag 20 juni 2018 gaan de eerstejaars studenten Werktuigbouwkunde op de Markt in Delft de strijd met elkaar aan tijdens de ontwerpwedstrijd. Deze wedstrijd vormt de afsluiting van een groot technisch ontwerpproject. Kom je ook kijken? Het programma start om 10.00 en is om 15.30u afgelopen.

De studenten werken samen in teams en bedenken ontwerpen, bouwen en testen een ontwerp. Dit jaar valt de opdracht in het domein van transport en gaan de studenten aan de slag met een container handler.

De opdracht: container handler
Dit jaar heeft de opdracht een maritiem tintje en is daarom opgesteld in overleg met Dingena Schott en Wouter van den Bos van de afdeling Maritime & Transport Technology. De uitdaging is om een container handler te ontwerpen die zo snel mogelijk een container kan oppakken, verplaatsen en op een nauwkeurige positie kan plaatsen. Hierbij zal de container mogelijk over andere containers heen getild moeten worden.

Na het plaatsen dient de cyclus herhaald te worden door een andere container op te halen en te plaatsen. Het aantal containers dat kan worden verplaatst binnen een bepaalde tijd en de nauwkeurigheid van plaatsen worden in competitie beoordeeld. De handler moet voldoen aan een lange lijst met ontwerpeisen die in het wedstrijdreglement zijn opgesomd.

• Meer informatie: faculteit 3mE (Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek & Technische Materiaalwetenschappen)