22 januari 2024

Studenten maken Rotterdam overstromingsbestendig tijdens hackathon

De 182e Dies Natalis van de TU Delft stond in het teken van het thema "Redesigning Deltas", om te benadrukken dat we onze aanpak moeten herzien om delta's over de hele wereld in de toekomst veilig en leefbaar te houden. In aanloop daarnaartoe vond de er een hackathon plaats, waarbij studenten van uiteenlopende disciplines werden uitgedaagd hun handen ineen te slaan.

17 januari 2024

Delft Global Lunch: Resilient Delta’s

On the 9th of January 2024, TU Delft | Global Initiative organised a special edition of the Global Lunch: Resilient Delta’s Worldwide. This was to coincide with the Dies Natalis week, which centred on Resilient Delta’s and all throughout the week leading up to the Dies Natalis on Friday 12th of January, events were set up to call attention towards achieving resilient delta’s.

09 januari 2024

Oude tijden herleven voor klimaatadaptatie

Extreme regenbuien worden steeds extremer en periodes van droogte komen steeds vaker voor. Om de Nederlandse delta leefbaar te houden zullen er aanpassingen nodig zijn, zoals extra waterbuffers. Nederland kent een geschiedenis van strijd tegen het water, maar maakt ook gretig gebruik van het water. Wat kunnen we leren van ons erfgoed? Erik Mostert, docent en onderzoeker Watermanagement bij de TU Delft, ontwikkelde verschillende strategieën voor de provincie Zuid-Holland om beter bestand te zijn tegen klimaatverandering. Inspiratie daarvoor was afkomstig van Nederlands erfgoed: trekvaarten.

21 september 2023

Last doctoral candidate Huub Savenije

On Monday 11 September, Huub Savenije promoted his 41st and last doctoral candidate, mr. H.T. Samboko.

03 augustus 2023

Peter Teunissen awarded Fellow and Honorary Member of IUGG

Professor Teunissen of Delft University of Technology, the Netherlands, was elected Fellow and Honorary Member of the IUGG ‘for his exceptional contributions and international leadership in the geodetic sciences, satellite positioning and navigation