Eerste online alumni evenement

Afgelopen donderdag 26 maart maakte de TU Delft deel uit van het allereerste 4TU online alumni-evenement. Keynote speaker was LR alumnus Bastiaan Lagaune, space business engineer bij OHB Zweden in Stockholm. Bij het evenement waren 50 mensen uit 8 verschillende landen aanwezig en was een groot succes.  Deze vorm van sociaal netwerken is zeker de moeite waard om te onderzoeken als je een evenement, vergadering of zelfs een workshop met break-out sessies wilt organiseren. De opzet was als een regulier offline evenement omgetoverd tot een online omgeving: Eerst kwam iedereen de zaal binnen, daarna gaven vertegenwoordigers van de TU's een update. Vervolgens gaf de keynote speaker een presentatie, inclusief enkele online polls. Dit werd gevolgd door een Q&A, en net als tijdens een offline event werd de avond afgesloten met een borrel. Door mensen in groepjes van vijf te verdelen in break-out rooms -en te laten wisselen- voor sociale interacties werd ook dit onderdeel een succes en minstens zo leuk als tijdens een regulier evenement.Wil je meer weten over de ervaring die met dit event is opgedaan m.b.t. het organiseren van een online evenement, neem dan contact op met alumnirelations@tudelft.nl.