Archief

52521 resultaten

18 april 2019

PhD Career Day Applied Sciences een succes

Op dinsdag 16 april organiseerde de PhD Council een gloednieuw evenement: de PhD Career Day Applied Sciences. Met meer dan 120 deelnemers (20% van de PhD-populatie van TNW), waarvan de meeste in het laatste jaar, kwam het evenement tegemoet aan de vragen van veel PhD-kandidaten.

16 april 2019

Eerste fagenbank van Nederland een feit

Dankzij alumni van de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW) en donateurs van het Universiteitsfonds heeft dr.ir. Stan Brouns vandaag, dinsdag 16 april, de eerste fagenbank van Nederland kunnen openen.

09 april 2019

In memoriam Professor Mathieu Noteborn

Op 5 april 2019 is onze collega en goede vriend Professor Dr. Mathieu Noteborn overleden.

04 april 2019

Onderzoekers zien nieuw gen ontstaan in het lab

Hoe ontstaan nieuwe genen? Al meer dan 100 jaar denken onderzoekers dat een nieuw gen soms ontstaat nadat een cel per ongeluk een kopie van één van zijn genen maakt.

04 april 2019

PDEng-programma ‘Designer in Bioprocess Engineering’ viert 25e verjaardag

Het PDEng-programma ‘Designer in Bioprocess Engineering’, een belangrijke opleider van bioprocesontwerpers, bestaat een kwart eeuw. De opleiding vierde dit heugelijke feit op 16 maart met een feestelijke dag in het Science Centre Delft en de Botanische Tuin.

28 maart 2019

Uitstekend evaluatie rapport voor QuTech

12 maart 2019

TU Delft, Shell en overheid investeren 5 miljoen euro in duurzame doorbraak voor chemie

TU Delft, Shell en diverse Topconsortia voor Kennis en Innovatie (TKI) investeren samen 5 miljoen euro in de ontwikkeling van elektrochemische technologie voor verduurzaming van de petrochemische industrie.

11 maart 2019

Afscheid Andrzej Stankiewicz en nieuwe koers voor DPTI

Andrzej Stankiewicz neemt in juni 2019 afscheid als directeur van het TU Delft Process Technology Institute (DPTI). Deze maand maakte het College van Bestuur zijn vertrek bekend. Na zeven jaar werkzaam geweest te zijn als directeur is het tijd voor hem om deze functie over te dragen.

08 maart 2019

Luisteren naar quantumradio

Onderzoekers van de TU Delft hebben een quantumcircuit gecreëerd dat hen in staat stelt te luisteren naar het zwakste radiosignaal dat de quantummechanica toelaat.

26 februari 2019

Vijf Delftse wetenschappers ontvangen een Vici-beurs van NWO

Maar liefst vijf wetenschappers van de TU Delft ontvangen dit jaar een Vici-beurs van 1,5 miljoen euro van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).