News Archive

105 resultaten

10 januari 2019

Chris Kleijn ontvangt J.B. Westerdijkprijs

Tijdens het Nieuwjaarsontbijt van de Faculteit Technische Natuurwetenschappen heeft decaan Lucas van Vliet de J.B. Westerdijkprijs uitgereikt.

13 december 2018

Recordaantal TSC-beurzen voor studenten Chemical Engineering

Zes talentvolle studenten van de master Chemical Engineering (CE) hebben dit jaar een Topsector Chemie-beurs binnengesleept. Het gaat om Elise Roelse (Nederland), Lale Yildiz (Turkije), Sebastian Tietjen (Duitsland), Emma Szoboszlai (Hongarije), Abinaya Arunachalam (India) en Laura Donk (Nederland). Nog nooit ontvingen zoveel CE-studenten een dergelijke beurs.

29 november 2018

ERC Consolidator grant voor Chirlmin Joo en Pouyan Boukany

Bij de TU Delft zijn dit jaar twee ERC Consolidator grants gevallen. Beide grants zijn binnengehaald door onderzoekers van de Faculteit Technische Natuurwetenschappen. Dr. Pouyan Boukany van de afdeling Chemical Engineering wil beter begrijpen wanneer, hoe en waarom uitgezaaide tumorcellen loskomen van een tumor. Dr. Chirlmin Joo van de afdeling Bionanoscience wil een nieuw gene editing-instrument ontwikkelen op basis van een systeem dat in een bepaald micro-organisme te vinden is.

18 juli 2018

Veni voor vier onderzoekers TNW

NWO heeft de Veni-laureaten voor 2018 bekendgemaakt. Daaronder zijn vier wetenschappers van de faculteit Technische Natuurwetenschappen: Jeremy Brown (RST), Zoltán Perkó (RST), Georgy Filonenko (ChemE) en Carlas Smith (ImPhys). De Veni’s zijn bedoeld om gepromoveerde onderzoekers gedurende drie jaar hun ideeën verder te laten ontwikkelen.

15 februari 2018

Virtuele rondleiding in katalyselab

Het nieuwe katalyselab is nog in aanbouw, maar een paar collega's konden er afgelopen maandag al wel in rondlopen. In 3D virtual reality wel te verstaan. Leuk en erg nuttig, zo bleek!