In de nieuwe World Reputation Rankings van Times Higher Education magazine staat de TU Delft wereldwijd op een gedeelde 51-60e plaats, net als de vorige jaren.

Enquête

De THE World Reputation Rankings is gebaseerd op enquêtes die zijn uitgezet bij “leading academics”  waarbij gevraagd wordt maximaal vijftien universiteiten te noemen die in hun ervaring excelleren op het gebied van onderwijs en onderzoek.

Times Higher Education

De World Reputation Ranking vormt een onderdeel van de Times Higher Education World University Rankings die vooral kijkt naar wetenschappelijke impact van publicaties. Daarin staat de TU Delft op plek 63 (september 2017). De TU Delft is in deze lijst opgeklommen van plaats 151 in 2010 naar een positie tussen 42 en 60 de afgelopen zes jaar. In de THE Engineering & Technology Rankings staat de TU Delft op de 20ste plaats.

Een overzicht van de top 100 van de THE Reputation Ranking is te vinden op de website van Times Higher Education magazine.

Rankings

De THE ranking wordt gepresenteerd als de lijst met “the most powerful global university brands” en is vrij prestigieus omdat er slechts 100 posities worden vergeven.

Ranglijsten zoals die van THE zijn voor universiteiten vooral van belang voor het aantrekken van internationaal talent, omdat ze door internationale studenten en wetenschappers veel geraadpleegd worden. De THE-Ranking hoort, samen met de Shanghai-ranking en de QS-ranking, bij de toonaangevende universiteitsranglijsten in de wereld. Elk van deze ranglijsten is net even anders samengesteld en heeft zijn eigen voordelen en beperkingen.