Fulbright-beurs voor Ecological Interface Design

Nieuws - 12 juli 2019

Aan universitair hoofddocent René van Paassen is een Fulbright Senior Scholar-beurs toegekend voor zijn werk aan Ecological Interface Design.

Deze benadering begint met de analyse van de werk- en actiemogelijkheden voor een specifieke toepassing, meestal een complex sociotechnisch systeem. De analyseresultaten worden vervolgens vertaald in interfaces die een effectieve ondersteuning van de operator bieden.

Met deze beurs zal hij van 1 oktober 2019 tot en met 30 juni 2020 een sabbatical doorbrengen aan Penn State University. Daar zal hij zijn werk aan Ecological Interface Design verder uitwerken en onderwijzen en meewerken aan onderzoek op het gebied van vluchtsimulatie.

Het Fulbright-beurzenprogramma is in 1946 door de Amerikaanse senator J. William Fulbright in het leven geroepen. “Het Fulbright Senior Scholar-programma ondersteunt activiteiten en projecten die de kritische relatie tussen onderwijsuitwisseling en internationale verstandhouding erkennen en bevorderen”, aldus de programmawebsite.